Välj en sida

Fanatec ClubSport V3 vevstake : Test och omdömen

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Fanatec ClubSport V3

Fördelar

  • Otroligt realistiska förnimmelser tack vare 90 kg lastcell
  • Mycket anpassningsbar, så att vevpartiet kan skräddarsys och justeras för att passa individuella preferenser
  • Utmärkt byggkvalitet
  • Otrolig precision tack vare beröringsfria sensorer
  • Bra valuta för pengarna
  • Kompatibel med alla plattformar

Nackdelar

  • Förhållandevis högt pris
  • Vibrationsfunktionen är inte tillgänglig för alla spel
  • Kan inte vändas (för att bättre simulera pedaler i GT-läge)

Alla erfarna spelare vet att pedalerna är det absolut viktigaste när det gäller Sim-racing. Trots detta försummas detta element ofta av nybörjare, som felaktigt tenderar att tro att endast ratten är viktig. Och ändå, utan en bra pedaler oavsett vilken ratt som användsnedsänkning och känsla av realism under spelet kommer alltid att vara mycket begränsad. Men vilket vevparti ska du välja? Detta är inte det lättaste valet att göra.

Så vi bestämde oss för att testa en av modellerna från den symboliska tyska tillverkaren Fanatec: vevpartiet Fanatec ClubSport V3 vevparti.

I den här artikeln kommer vi att berätta allt vi vet om detta Fanatec pedalbord från vårt test. Vi ska berätta vilka de är huvudsakliga egenskapervilken typ av spelare vi rekommenderar det för, vilka är dess fördelar Fördelar nackdelar, hur mycket det kostar och var du kan få tag på den.

Fanatec-pedal

Egenskaper hos Fanatec ClubSport V3 vevparti

Besök Fanatec ClubSport V3 är en Lastcell à tre pedaler pedaler pedaler.

Här är en lista över de viktigaste funktionerna:

  • Utgivningsår: 2016
  • Vevtalet Fanatec ClubSport V3 vevpartiet är tillverkat avaluminium bearbetad aluminium, med ett brett fotstöd och 3 aluminiumpedaler.
  • Fanatecs V3 erbjuder den ultimata ultimat justering Pedalernas position är justerbar i alla riktningar, men det är också möjligt att justera vinkeln, fjäderkraften på gaspedalen, bromskänsligheten och bromsrörelsen.
  • Pedalerna pedaler pedaler på denna modell inkluderar 12-bitars upplösning och har en tryckkänslig broms med en lastcell. 90 kg lastcell måttbeställd. Styvhet och bromssträcka kan justeras utan verktyg via menyn för hjulinställningar och under körning.
  • ClubSport V3 ClubSport V3 från Fanatec är utrustad med två metallstänger med plastdistanser som ingår i LC för att förhindra att pedalerna rör sig i sidled.
  • De stopp för gas- och kopplingspedalerna kan vridas för att ge olika rörelsealternativ och låta dig verkligen känna kraften i pedalerna.
  • Fanatec ClubSport V3 vevpartiet är utrustat med en vibrationsmotor vibrationsmotor på gaspedalen för att simulera ABS och indikera låsning av däcken (spelkontroll är möjlig via Fanatec Wheel SDK med Fanatec-hjul).
  • Denna Fanatec-modell innehåller alternativa racingplattor böjd design.
  • Utformningen av Fanatec ClubSport V3 gaspedal innebär att fjädrarna kan bytas ut snabbt. Två fjädrar med olika styrka ingår i denna modell.
  • Detta pedalbord är kompatibelt med flera plattformar (PlayStation, Xbox och PC), helt beroende på plattformskompatibiliteten hos den anslutna basen/racerhjulet.
  • Fanatecs ClubSport V3 kan anslutas direkt till en Fanatec CSL/CSW hjulbas eller användas som en fristående USB-enhet.
  • Detta vevparti från Fanatec är kompatibelt med färgsatserna för perfekt visuell anpassning, samt med den valfria stötdämparsatsen för gas och broms.
  • Mått: 43 cm x 28 cm x 43 cm (L x B x H)
  • Vikt: 7,94 kg


För vilken typ av person?

Enligt vår uppfattning, även om Fanatec ClubSport V3 vevparti är mycket dyrt, är det inte bara för mycket erfarna mycket erfarna spelare. Den är idealisk för nybörjarspelare så länge de har råd med det.

Denna modell fungerar mycket bra på spel som t.ex. rally, drift eller till och med GTVi tyckte dock att den var lite begränsad i spel som iRacing.

Fanatec Clubsport V3

Fördelarna

Vi hade möjlighet att testa Fanatec ClubSport V3 vevpartiet och fick reda på dess fördelar av denna modell.

Det som först övertygade oss var den magnifika lastcellen med vilken Fanatec ClubSport V3 är utrustad. Denna pedalboard levereras med en 90 kg belastningscell för att simulera racerbanan så exakt och så grovt som en riktig bilpedalboard kan. Den tryckkänsliga bromspedalen vibrerar för att simulera ABS och blockering av däcken. Precis som force feedback gör dig delaktig i loppet genom dina händer, kommer dessa pedaler att göra det genom dina fötter.

För det andra uppskattade vi mycket den hög anpassningsförmåga ClubSport V3 vevparti från Fanatec. Med den här modellen kan du skräddarsy och justera ditt vevparti så att det passar dig. Du kan ändra pedalernas position, deras vinklar, gasfjäderns styrka och bromsarnas känslighet eller slaglängd. Tillverkaren Fanatec har till och med beslutat att inkludera alternativa D-formade racingplattor i en böjd design som är idealiska och fungerar mycket bra som stående pedaler. För oss skulle det verkligen vara en dröm om alla vevstakar kunde vara så justerbara.

En annan stor fördel med Fanatec ClubSport V3 är dess utmärkta byggkvalitet. Fanatec har valt en konstruktion helt i aluminium, vilket gör detta vevparti både vackert, tungt och starkt. Användningen av kontaktlösa sensorer är också en garanti för hög kvalitet. Dessa magnetiska sensorer på gaspedalen och kopplingspedalen garanterar dig livstids noggrannhet och fyra gånger högre upplösning än den tidigare versionen av dessa pedaler.

Slutligen anser vi att Fanatec ClubSport V3 vevpartiet erbjuder mycket bra värde för pengarna. Den är inte billig, men med tanke på alla fördelar den erbjuder och dess breda kompatibilitet med alla plattformar (PlayStation, Xbox och PC), är det en modell som är en mycket bra investering och som dessutom lovar att fungera i många år framöver.

Dess nackdelar

Även om Fanatec ClubSport V3 övertygade oss med sina många fördelar, avslöjade vårt test av denna modell att den hade ett antal nackdelar nackdelar.

Det är vår uppfattning, priset hos Fanatec ClubSport V3 är den överlägset mest ofördelaktiga aspekten av detta vevparti. Det är dock ett mycket dyrt vevparti, som kostar ungefär lika mycket som ett bra hjul utan direktdrivning. Och den inverterade V3 kostar nästan hälften så mycket som ett direktdrivet hjul. Det är en enorm investering! Dessa pedaler är av god kvalitet och ger bra valuta för pengarna, men det måste sägas att denna modell inte är ekonomiskt tillgänglig för alla, med tanke på dess kostnad.

Vi blev också något besvikna över att upptäcka att medan Fanatec ClubSport V3 erbjuder en vibrationsfunktion vibrationsfunktion gas- och bromspedaler, stöds detta tyvärr inte av alla spel. stöds inte av alla spel. Vi fann också att dessa vibrationsmotorer var lite fantasifulla, särskilt i spel som iRacing. Visserligen är detta Thrustmaster pedalbord en av tillverkarens äldsta modeller, så det saknar några av de stora tekniska genombrott som finns i andra modeller från varumärket eller dess konkurrenter.

Till skillnad från den inverterade V3-modellen erbjuder Fanatec ClubSport V3 slutligen inte möjlighet att vara inverterad för att bättre simulera pedalerna i GT-läge. På denna modell har vi en obligatorisk golvartikulation i racerbilsläget.

Var kan du köpa den och för hur mycket?

Vevtalet Fanatec ClubSport V3 är tillgänglig för 399,95 € på den officiella Fanatecs officiella webbplats.

Till skillnad från konkurrenterna har Fanatec inga partnerskap med andra återförsäljare. Deras produkter säljs uteslutande på deras officiella webbplats, så tyvärr kan du inte köpa dem nya någon annanstans.

Du kan dock hitta denna modell till salu på begagnatwebbplatser som Vinted eller Le Bon Coin. För att undvika obehagliga överraskningar rekommenderar vi dock att du är mycket uppmärksam på vevpartiets skick innan du köper det.

fanatec clubsport v3 vevparti

Slutsats

Vi konstaterade att Fanatec ClubSport V3 var ett fantastiskt vevparti på alla sätt och vis. Det är en dyr modell, men den är fortfarande rimlig när vi jämför den med alla Fanatec-produkter, och framför allt erbjuder den en mycket hög prestandanivå.oöverträffad spelglädje.

Dess elegans tillverkningens kvalitetdess precisionprecision kraft och dess anpassningsförmåga kommer att ge dig så mycket mer kontroll över din bil att det blir svårt att gå tillbaka till att spela utan dessa pedaler, som ger dig en otrolig spelkänsla.

Om du har råd med Fanatec ClubSport V3 vevpartiVi rekommenderar den med slutna ögon. För oss är det verkligenen av de bästa modellerna på marknaden.

 

avis-fanatec-clubsport-pedaler

Fanatec ClubSport V3

En av de bästa vevstakarna för simulerad racing på marknaden

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

Moza CRP: Test och granskning

Moza CRP: Test och granskning

Moza CRPAvantages Structure en alliage d’aluminium Excellente qualité de fabrication Load Cell sur le frein et...

Moza SR-P : Tester & Åsikter

Moza SR-P : Tester & Åsikter

Moza SR-PFördelar Konstruktion helt i metall Bromspedal för lastcell Utmärkt byggkvalitet Justerbara pedaler Nackdelar...

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Pin It on Pinterest

FANATEC-PAKET FÖR UNDER 400 EURO
This is default text for notification bar