Välj en sida

Sim-lab GT1 Evo : Recensioner och tester

Sim Racer

Pilote e-sport & Passionné de Sim Racing, j’ai décidé de partager ma passion sur ce site web.

Simuleringslaboratorium är ett ungt holländskt varumärke som grundades 2015 och som gradvis har blivit ett av referensmärkena för köp av Sim-racing-relaterade produkter. Företaget är särskilt känt för sina högkvalitativa cockpits, som utformats tack vare de nära kontakterna med aluminiumindustrin. Vi har tittat närmare på en av de mest kända modellerna: Sim-lab GT1 Evo cockpit.

Vi hade nyligen möjlighet att testa denna cockpit och vi kommer att berätta allt vi tyckte om den i den här artikeln. Vi kommer att presentera en lista med dess viktigaste egenskapervi kommer att berätta om fördelar och nackdelar med av denna modell och berätta för dig var man kan köpa den och till vilket pris.

Sim-lab GT1 Evo funktioner

GT1 GT1 Evo är en cockpit för racingsimulering på nybörjarnivå från Sim-lab. Med samma teknik som deras mer avancerade plattformar erbjuder den en rigid struktur och en utmärkt plattform för att ta dig till nästa nivå.

Här är en lista över de viktigaste funktionerna:

  • Sim-Lab GT1 Evo Sim-Lab GT1 Evo är huvudsakligen konstruerad av aluminiumprofiler extruderad. Det är ett konstruktionsmaterial modulär som har blivit mycket populär för användning i skräddarsydda simuleringslopp. De robusta profilerna är både ekonomiska och ger ramen mer än tillräcklig styvhet.
  • Ramkonstruktionen mäter 40 x 80 mm och Sim-lab GT1 Evo finns i två färger. Skopstolen och sätesskenorna ingår dock inte.
  • Denna modell erbjuder ett brett utbud av inställningaroch det finns nästan nästan obegränsad potential för expansion och och modifieringar över hela linjen.
  • Positionen för det mobila sätet, ratten och pedalerna är helt justerbara justerbar.
  • Den Sim-lab GT1 Evo inkluderar ett sidostöd för dina favorittillbehör som joysticks, handbromsar och till och med rörelseplattformar. Tack vare den flexibla konstruktionen kan tillbehören monteras på valfri plats i cockpiten.
  • Pedalfästet för Sim-lab GT1 Evo Sim-lab GT1 Evo är tillverkat av ett enda styckealuminium och har förborrade hål för alla kända vevpartisenheter på marknaden.
  • Chassiets mått: 1350 mm x 680 mm (L x B)
  • Höjdjustering av ratten: 0 – 700 mm
  • Maximal spelarhöjd: 200 cm
  • Cockpitvikt: 55 kg
simlab gt1

Fördelarna med Sim-lab GT1 Evo

Vi var mycket glada över att kunna testa Sim-lab GT1 Evo som visade sig vara en otrolig cockpit. Vi blev övertygade av ett antal dess fördelar som vi berättar om här.

Först av allt, efter ett intensivt test, är det första som kommer att tänka på Sim-lab GT1 Evo är komfort. Den här modellen är verkligen ojämförlig med de andra cockpits som vi har kunnat testa hittills. Känslan är nästan identisk med den du skulle få om du satt i en GT-racerbil.

Den är riktigt bekväm, så vi kan spela i timmar utan att få ont i ryggen eller fotlederna, vilket vi tycker är en riktig bonus.

Den är ocksåen av de mest ergonomiska modellerna som vi testade, särskilt eftersom hytten är modulär: du kan placera pedalerna eller växelspaken exakt där du vill ha dem, för en verkligt idealisk spelposition.

Därefter kommer Sim-lab GT1 Evo erbjuder en känsla av betydande soliditet och robusthet. Hela plattformen är otroligt solid, stabil och framför allt styv. Med den GT1 EvoOm du använder en Direct Drive-ratt med mycket kraftfull force feedback eller en pedalboard i toppklass, finns det inga spår av rörelser i ratten, pedalboardstödet eller sätet under spelningen. Allt detta bidrar till både prestanda och inlevelse, eftersom du kan koncentrera dig mer på själva loppet.

En annan fördel med Sim-lab GT1 Evo och en av dess viktigaste egenskaper är dess anpassningsförmåga. Denna modell erbjuder oändliga möjligheter när det gäller montering och justering, men också tack vare utdragbarhet. Med denna modell finns det praktiskt taget inga gränser för kundanpassning. Med denna plattform för aluminiumprofiler kan du lägga till, ta bort eller ändra saker mycket enkelt. Det är lika enkelt att montera tillbehören eftersom hela systemet är moduluppbyggt, vilket gör det mycket enkelt och prisvärt att montera material. Varumärket Sim-Lab erbjuder en rad tillbehör som du definitivt bör överväga.

Slutligen måste det sägas att Sim-lab GT1 Evo erbjuder mycket bra valuta för pengarna. Det faktum att denna modell är så stabil och styv beror på dess högkvalitativa material. Och ändå är denna cockpit tillgänglig till ett pris som är ganska konkurrenskraftigt med tanke på allt den har att erbjuda och vad vi kan hitta som konkurrerande modeller på marknaden idag. Även om du måste köpa sätet separat och det innebär en extra budget, är det värde för pengarna som erbjuds av Sim-lab GT1 Evo fortfarande exceptionellt.

Nackdelar med Sim-lab GT1 Evo

Även om vi verkligen gillade Sim-lab GT1 Evoupptäckte vi att den hade några nackdelar nackdelar och några områden för förbättring, som vi kommer att berätta om här.

För det första är den arm som är avsedd att stödja växelspaken endast ansluten i ena änden, vilket innebär att den har lite flexibilitet. Även om detta inte borde vara ett problem med ganska “enkla” växlar, kommer det sannolikt att vara ett mycket större problem med växelspakar som kräver mer kraft och för vilka rörelseflexibiliteten kan vara begränsad.

För det andra tyckte vi att installationen och monteringen av Sim-lab GT1 Evo ganska lång och tråkig. Det tar ungefär en hel eftermiddag, eller ännu längre om du inte är van vid det. Vi har märkt att justeringar tar längre tid än för andra plattformar. Dessutom finns det ingen tryckt manual med cockpiten, så du måste söka efter den på internet och därför ha en telefon, surfplatta eller dator till hands. Och även med de instruktioner som Sim-lab tillhandahåller är det inte en lätt uppgift. Manualen är verkligen en av de sämsta vi har sett för att montera en cockpit och den skulle verkligen behöva förbättras.

Slutligen, glöm inte att sätet och växelspakstödet inte ingår i Sim-lab GT1 Evo och kan vara ganska dyra, beroende på vilka modeller du väljer. Vi tycker att det är riktigt synd att märket inte valde att erbjuda denna modell med sätet inkluderat i cockpiten, samt att erbjuda chassit på egen hand.

Var kan du köpa den och för hur mycket?

Den Sim-lab GT1 Evo är tillgänglig för försäljning på denna webbplats för 449 euro.

Observera att denna modell inte inkluderar skålat säte eller sätesskenor.

 

I korthet / Slutsats

Övergripande, Sim-Lab GT1 Evo är en exceptionell cockpitVi tror att den kan stå i skuggan av plattformar som kostar nästan dubbelt så mycket.

Konstruktionen med aluminiumprofiler skapar en solid, stabil solid och stabil ram, kompakt och mycket justerbar. Profilens kanaler förvandlar varje yta till en monteringspunkt för expansion och modifiering, och ger perfekt utrymme för kabelhantering.

Även om konfigurationen och inställningarna kan ta lite längre tid än på andra plattformar, är Sim-lab GT1 Evo gör att du kan justera positionen för din utrustning till närmaste millimeter. Så att du kan placera allt exakt där du vill ha det.

Det är en cockpit som verkligen förtjänar en titt, dess valuta för pengarna är oslagbarDetta är en utmärkt modell för alla som letar efter sin första högkvalitativa cockpit för sim-racing. Vi kan inte nog rekommendera det!

simlab gt1 evo yttrande

Simlab GT1 EVO

En exceptionell cockpit som ger utmärkt valuta för pengarna

Notez cet article

Vous risquez également d’aimer…

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Pin It on Pinterest

FANATEC-PAKET FÖR UNDER 400 EURO
This is default text for notification bar